ביה"ס חמ"ד – אלפסי - למצוינות בחינוך

שם המנהלת: רחל רוזיליובתי ספר יסודיים
פייסבוק: ביה"ס חמד אלפסי
טלפון: 08-6559352
מייל: rachel.rozilio@sisma.org.il
כתובת: רח' צבר 45, דימונה

ב"אלפסי" צוות מורים מנוסה, הישגי, מלוכד, חם, יצירתי ובעל מעוף המוביל ללמידת חקר משמעותית. אנו מאמינים שסוד ההצלחה טמון ביכולת להכיר את הילדים כפי שהם באמת ולהשקיע את המרב בכל ילד. שמנו לעצמנו למטרה לזהות בכל תלמיד ותלמיד את ניצוץ המצוינות הייחודי לו ולתת לו את הכלים על מנת להעצימו ולהביאו לידי מצוינות אישית. התוצאות וההצלחות המרובות שאנו עדים להן בשטח מחזקות אותנו בתפיסות אלו.
בביה"ס מתנהלות כמה תכניות מיוחדות, כגון "תכנית קמפוסים":
בחמ"ד אלפסי נבנתה תכנית ייחודית להעמקת עקרון הבחירה  ללקיחת אחריות לעתידם של התלמידים ולמידה חווייתית, משמעותית מתוך רצון וחפץ לב אשר שזורה בארבעה קמפוסים:

  1. קמפוס מדע ומתמטיקה, 2. קמפוס אומנות, 3. קמפוס תקשורת, 4. קמפוס בריאות וספורט

בנוסף, תכנית עתי"ד (ערכים, תורה , יחס אישי ודעת) פועלת בבית הספר בהצלחה רבה. התוכנית יוצרת דיאלוג ערכי- חינוכי- תורני בין באי בית הספר וההורים. במסגרתה מתקיימות פעילויות ייחודיות סביב מידות, ערכים, יצירת שפה בית ספרית ערכית, מאחדת ומרחיבה אופקים.
וכמו כן, תכנית מצוינות בית ספרית: אדריכלות, רובוטיקה, כימיה (כבר בכיתה א'), תכנית אמירים למצוינות - חקר צמחי מרפא, נפלאות המים ושער שוויון - העצמת מנהיגות דרך כדורגל וקבוצת העצמה ומנהיגות.


 

ביה"ס ממ"ד – בן עטר – בית חינוך ערכי לדעת ולניגון

שם המנהלת: רויטל עובד
פייסבוק: ביה"ס בן עטר
טלפון:  08-6559390
מייל: Y-banatt-dim-s@kishurim.k12.il
כתובת: דרך דוד בן גוריון 37, דימונה

בית הספר "בן עטר" מבקש ליצור מפגש מפרה ומשלים בין העמקה עיונית של למידה רצינית לבין עמקות רגשית ברוח הניגון והפיוט.  אנו שמחים לקבל אלינו כל מי שמאמין בחינוך לאהבת הדעת, הבורא, הבריאה והבריוֹת ולעבודת ה' מתוך שמחה.

בית הספר מעניק מעטפת אישית לכל ילד באמצעות מגוון עשיר של תכניות, המתחברות לערוצי למידה שונים, מותאמות לצרכיו הייחודיים של כל תלמיד, ומקדמות את עולמו הרוחני. במרכזן תכנית "עוצמה לכול", תכנית אישית בראייה רחבה; כל זאת, מתוך חיבור עמוק ואותנטי לנפש היהודית ולמעיינות הנצח של עמנו.

בביה"ס מתנהלות תכניות ייחודיות, המסתמכות כי תפיסתנו החינוכית נשענת על גישה הוליסטית-אקולוגית ברוח ״בכל דרכיך דעהו״: תפקידנו כמחנכים הוא ליצור לילדים חוויה חינוכית שלמה המתייחסת לכל חלקי נפשם. בית הספר משתבח במקהלת פיוט שנפתחה השנה, שהיא פועל יוצא של לימודי פיוט המתקיימים באופן סדיר בכל הכיתות. התלמידים אף מטעימים את הקהילה בחוויית הפיוט בקבלות השבת התקופתיות המתקיימות בבית הכנסת הקהילתי, והמלוות בשירה ונגינה. ובנוסף, בכל יום שישי מתקיימת קבלת שבת בבית הכנסת ״בן עטר״, עם שירה, ניגון, פיוט, וריקוד, בהשתתפות הורים ונציגי קהילה. כמו כן, פתחנו חוג ״טעמי המקרא״ בלימוד חווייתי מעשיר.


 

בית חינוך תורני – נועם חיים

שם המנהלת: בצלאל סגמן
טלפון:  08-6221717
מייל: ettivak1@hinuchm.k12.il
כתובת: דרך האלה, דימונה
מידע –

העשייה שלנו בבית החינוך "נועם חיים" נעשית מיראת שמיים, ממקום בו הקודש והחול נפגשים. הקודש מרומם את החול, והחול הוא הבסיס לקודש. החיבור הזה הוא החיבור בין הערכים והנשמה של החינוך התורני ולמידה איכותית המובילה להישגים ונותנת בסיס חזק של ידע ומיומנויות לעתיד.

אנו רואים חשיבות גדולה לפיתוח ההישגיות והמצוינות במקצועות המתמטיקה, השפה, המדעים ועוד. גם אל מקצועות אלו אנו ניגשים מתוך ההבנה שבתוכם ישנם ערכים, ולמידתם היא חלק משכלול העולם, מהכלים שאנו נותנים לילדים על מנת שידעו להפוך את העולם למקום טוב יותר.

בבית החינוך פותחו ארבע יחידות תוכן, שכל תלמיד בוחר בשתיים מתוכן: המשפט המקראי; סוגיות משפטיות מהמשנה, התלמוד וספרות השו"ת; תפילה ופיוטים; אמונה ואומנות יהודית.
בין היתר מוביל רב בית הספר כינוסי למידה לקראת החגים, ואנו מקיימים תכנית ללמידה רב גילאית בחברותות ומפתחים מרכזי למידה בנושאים משתנים. על מנת לשמר את מסורת "הלמידה שבעל פה", יזמנו תכנית לשינון משניות. ארבע פעמים בשבוע, אחרי שעות הלימודים, אנו מפעילים תכנית בחירה - "תלמוד תורה" – הכוללת חוגים ללימוד טעמים ופיוטים.
בית הספר מפעיל תכניות מיוחדות - תכנית "אמירים" למצוינות מופעלת בכתות ג'-ו', ובה תלמידים מצטיינים לומדים ומפתחים תוצרים בנושאי לימוד תורניים-מדעיים (למשל מחשבת ישראל וכימיה). תלמידים מבית הספר יוצאים גם ללמוד במרכז המחוננים העירוני.

*בביה"ס קיימת הפרדה בין בנים ובנות.


 

ביה"ס בגין – למדעים, סביבה ומצוינות

שם המנהלת: רעות פלדברג
פייסבוק: קישור לדף הפייסבוק
טלפון:  08-6570230
מייל: reut23376@walla.com
כתובת: שמעון בר יוחאי 16, דימונה

מידע –

בכניסתכם לבית ספרנו לבטח תזהו את גרעין עשייתנו – סקרנות, חקרנות, יצירתיות  והתלהבות. צוות מורות צעיר, מקצועי ומיוחד, המשקיע המון כדי לחדש, לעניין ולאתגר, יוצר עבור כולנו – תלמידים, מורים וגם הורים – חוויה של התלהבות והנאה מלמידה אחרת ומאתגרת. התוצאה היא ילדים סקרנים, חוקרים, עצמאיים, שיודעים לשאול שאלות ואוהבים לגלות וללמוד. אנו מאמינים בחקר, התנסות, למידה פעילה ומתן מקום לתחומי העניין והסקרנות הטבעית של הילדים וזאת תוך הוראה באמצעות שיטות חדשניות ופורצות דרך.

השאיפה למצוינות מתחילה בצוות בית הספר. אנו מאמינים שעלינו לדרוש מעצמנו את מה שאנו מצפים מהתלמידים. לכן אנו כל הזמן מחפשים את "המדרגה הבאה", לבנות שיעור ותכנית מעניינים ומרתקים יותר, לחדש ולהוביל. מצוינות עבורנו אינה רק ציונים, היא בראש ובראשונה צורת חשיבה: הרצון לעשות את הטוב ביותר שאני יכול. לדעתנו כל הילדים יוכלו לגלות ולהאמין במצוינות האישית שלהם, רק לאחר שניתן להם בסיס של ביטחון, מסוגלות, ואקלים חזק ובטוח.

בית הספר מתחזק מספר תכניות ייחודיות – בביה"ס תכנית מצוינות בית ספרית: מערך מסלולי למידה ייחודיים המפתחים מצוינות בתחומים מגוונים (רפואה, אדריכלות, אסטרונומיה, רובוטיקה, אמנויות הבמה, ספורט, גיטרה ועוד), המתקיים לאחר שעות הלימודים ועד השעה 16:00. בנוסף, קיים גן אקולוגי המהווה מקור ללמידה ברמה אחרת, מעבדת מדעים מתקדמת, כיתות מתוקשבות ומשאבים מגוונים התומכים בשיטות הלמידה החדשניות. בית הספר מציג שורת הישגים כדוגמת תלמידי ביה"ס שהעפילו להישגים גבוהים כדוגמת מקום ראשון בחידון בגין הארצי, מקום ראשון באולימפידע העירונית, ועוד.


 

בית ספר גבריאל לאמנויות הבמה

שם המנהל: טל עידו מלול
פייסבוק: קישור לדף הפייסבוק
טלפון:  08-6467298
פקס: 08-6467602
מייל: galitife2@hinuchm.k12.il
כתובת: כובשי אילת 2, דימונה

בית הספר גבריאל הוא בית ספר ייחודי, המאמין בחינוך ליצירתיות כערך יסוד, המכוון את התלמידים למצוינות ערכית והישגית. אנו פועלים כדי לטפח ולפתח בכל תלמיד תחושת מסוגלות, ביטחון ודימוי עצמי, כישורי עבודת צוות, כישורים ורבאליים ברמה גבוהה וחתירה למצוינות לימודית. צוות המורים האיכותי והמסור בבית החינוך שלנו עובד יחד כדי ליצור דרכי הוראה מגוונות ויצירתיות, בדגש על הוראה בין-תחומית, המחברת בין המקצועות השונים, ובכך מובילים להבנה עמוקה וחווייתית בתהליכי הלמידה.

כבית ספר החותר למצוינות הישגית וערכית אמנויות הבמה משמשות לנו כלי חינוכי רב עוצמה, שבעזרתו הילדים רוכשים ערכים, ידע, ומיומנות ברמה גבוהה. תלמידינו עוברים תהליך שבסופו הם מגיעים לתפיסת מסוגלות גבוהה, אותה הם מביאים לידי ביטוי בכל תחומי החיים.

החל מכתה א' לומדים כל ילדי גבריאל תיאטרון, תנועה, מוזיקה, ואמנות פלסטית. סביבת הלימוד בבית הספר נבנתה במיוחד למטרה זו, וכוללת מעבדת תיאטרון, סטודיו למחול, חדר מוזיקה מאובזר, סטודיו לאמנות פלסטית וגלריה לאמנות. יחד עם זאת, ההקפדה על הישגים לימודיים גבוהים במקצועות הליבה, היא ללא פשרות והראיה הם מבחני המי"צב בהם הגענו לתוצאות גבוהות.

בבית הספר קיימות תכניות מצוינות, כדוגמת תכנית אמירים לתלמידים מצטיינים בהלימה לייחודיות. פיתחנו קורסים מקוריים: "הפיזיקה במוזיקה, "אנגלית על הבמה", "TED – כישורי במה, נאום והפצת ידע" שיעזרו להם בהמשך.

בית הספר גבריאל לאומנויות הבמה


 

דקלים – פיתוח אוריינות תקשורתית וטכנולוגית

שם המנהלת: חנה לובל
טלפון:  08-6559977
כתובת: רחוב המעפיל, דימונה

הטכנולוגיה הולכת ומתקדמת בצעדי ענק, והתקשורת משנה את פני העולם. ילדינו גדלים לתוך עולם זה, אנו ב"דקלים" ניתן את הכלים, הביטחון, היכולת ותחושת המסוגלות להשתמש בטכנולוגיה ובתקשורת כדי להיות חלק ממהפכה זו ובכך יממשו את יכולותיהם ויצליחו.
נקודה חשובה נוספת היא השימוש הנבון, המפוקח והזהיר בכלים אלו, ובכלל פיתוח חשיבה ביקורתית ההכרחית כל כך בעולם עתיר מידע וגירויים.
אנו מפעילים תכניות חינוכיות בתחום התקשורת ומרחיבים את השימוש בטכנולוגיה מתקדמת  בלמידה. החל מכתה א' ועד ו' יפעילו תחנת רדיו, יצלמו סרטים, יפתחו אפליקציות ומשחקי מחשב בנושאי הלימוד, יפיקו תכניות אולפן, יבנו רובוטים, ישתמשו במחשב לחקר ועוד.
בביה"ס קיימת תכנית בריאות מיוחדת, ובה אנו עוקבים אחרי מצבו של כל ילד ויודעים לסייע במקרה הצורך בהכוונה או בהתערבות. ההצלחה בתכנית הבריאות זיכתה את "דקלים" בתוספת שעות של תכנית "זוזו" לפעילות גופנית. בנוסף, בית הספר תכנית חוגי מצוינות בתחומים שונים, תוך דגש מיוחד על תחום התקשורת.


 

עמי אסף – פיתוח חשיבה באמצעות אומנויות וליבה

שם המנהלת: שלהבת גורגט בר ששת
טלפון:  08-6559316
פקס: 08-6573705
מייל: 11shalib@gmail.com
כתובת: רחוב הגפן 4, דימונה

הילדים המגיעים ללמוד ב"עמי אסף" הם הבוגרים בעולם המחר. אנו מקנים להם מיומנויות להיות  אנשים עצמאיים, יוצרים ובטוחים בעצמם. זה הרעיון, שמנחה את החינוך אותו אנו שואפים לתת לילדים שלכם.
כדי לעשות זאת אנו מטפחים ומעודדים אצל הילדים יכולות וערכים של סקרנות, חשיבה ביקורתית, רב ממדית, יצירתיות וידע, שיאפשרו להם להיות אנשים שיודעים להיות גמישים, לשקול אלטרנטיבות, לבטא את עצמם בדרכים מגוונות וליצור את דרכם בחיים.
החל מכתה א' משתתפים כלל תלמידי בית הספר בתכנית "אשכולות מצוינות", המשלבת בין האמנויות לתחומי הדעת ויוצרת קהילה לומדת, שבה מורים ותלמידים שווים בסקרנותם. כמו כן, התלמידים מבטאים את כישוריהם הייחודיים ויוצרים דפוסי לימוד וחינוך הולמים תוך התחדשות מתמדת.
השימוש בכלי האמנות מעמיקים ומרחיבים את הלמידה בכל מקצועת הלימוד למשמעותיים, מרתקים ומעוררי חשיבה. הלמידה באמצעות האמנות תורמת לפיתוח מיומנויות למידה וחשיבה שפתית, מדעית ומתמטית המפתחים חשיבה "מחוץ לקופסה" ומאפשרים ללומד לממש את הפוטנציאל והיכולת האישית ולהביא אותו להצטיינות לימודית, חברתית ורגשית.
בית הספר זכה במשך שנתיים ברציפות במענק של הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות בהקמת "מוזיאון בית ספרי פתוח ולימודי". התלמידים לוקחים חלק גדול כאוצרים ויוצרים במוזיאון זה. ביה"ס כמו כן מקדם תכניות כגון "מהנדסים צעירים", "רופאים צעירים וכו'.


 

יצחק שדה – מסלול המנהיגות

שם המנהלת: מינה אשטמקר
טלפון:  08-6550020
פקס: 08-6572904
כתובת: רחבת האצל, דימונה

הילדים של היום הם מי שייצרו את החברה בעתיד. ההבנה הזאת פועמת בליבנו ומשפיעה על מהותנו ושליחותנו כאנשי חינוך. אנו מבינים שהאחריות המוטלת עלינו היא להכין את הילדים לחיים בשני מישורים: האחד - לפתח את יכולותיהם ולתת להם את מלוא הכלים והאמונה בעצמם ובמסוגלותם האישית, כדי שימצו את כישוריהם וילמדו לחיות חיים מאושרים ובעלי ערך. השני – לחנך אותם כאזרחים תורמים המשפיעים על החברה, בעלי מצפון ומערכת ערכים מוצקה.

מבחינתנו מילת המפתח היא אחריות. זו האחריות שלנו לקדם כל אחד מהתלמידים מהמקום בו הוא נמצא, והאחריות כערך שאנו רוצים להנחיל לילדים: אחריות ליצירת הצלחות אישיות, אחריות לתחושות ולדרכי התמודדות במצבים שונים, אחריות לקהילה ולחברה. 

בית הספר מפעיל תכניות ייחודיות, כך שכבר מכתה א', הילדים מתנסים בהדרכה של ילדי הגן בחטיבה הצעירה בבית הספר. בתכנית פא"ר (פיתוח אחריות אישית רב תחומית) כ-40 תלמידים מתכננים חוג העשרה ומפעילים בעצמם חוגים בתחומי העניין והחוזק שלהם. בתכנית "יחד כל הדרך" חונכים כ-80 תלמידי הכיתות הגבוהות ילדים צעירים בגישת האימון, ועוזרים להם לגלות את העוצמות החבויות בהם ולהגיע להישגים. כל זאת בליווי צמוד של צוות מורים מקצועי ומיומן.

הצלחותינו מתחילה במנהיגות של צוות המורים ומנהיגות הורית המהווים מודל לחיקוי עבור התלמידים. אחת לחודש מתקיים מפגש "קפה ומאפה" בין ההורים לצוות החינוכי, מפגש לשיח, דיון וחשיבה משותפת ולקבלת החלטות.


 

רבין – ביה"ס לשפות ותרבויות

שם המנהלת: רונית היררי
טלפון:  08-6553803
פייסבוק: קישור לעמוד הפייסבוק
כתובת: העצמאות 52, דימונה

האתגר העיקרי שמניע אותנו ב"רבין", הוא ליצור סביבה תומכת ואוהבת שתתן לילד את התחושה כי הוא חי בחברה מתפתחת ומשתנה על מנת לפתח מסוגלות ומגוון יכולות. תפקידנו לעזור להם להאמין שהם יכולים להגיע רחוק, ולהעניק להם את כל הכלים, היכולות והידע שיביאו אותם לשם.

כדי לעשות זאת, כדי שהילדים יהיו שאפתנים ושמחים, אנו מציבים לילדים רף לימודי גבוה, יחד עם מלוא התמיכה. הרף הגבוה מתבטא ברמת לימודים מאוד גבוהה, בתכניות לימוד יצירתיות, מרתקות ומאתגרות שאנו מפתחים. כשהילדים שלכם יחזרו הביתה ויספרו על עגנון ושייקספיר, או יציגו לכם בלהט טיעונים משכנעים ורהוטים בנושאים שונים – אתם תבינו למה אנו מתכוונים. את החיוך והשמחה שלהם אנו מרוויחים בהשקעה הלא מתפשרת שלנו באקלים בית הספר ובכך שאנו מעמידים את הילד תמיד באתגר משמעותי – אך אנו יודעים שהוא יצליח לעמוד בו!

כל תלמיד ב"רבין" ילמד עברית, אנגלית, ערבית, ולפחות שפה אחת נוספת (רוסית, ספרדית, אנגלית ספרותית). אנו מפעילים תכניות ייחודיות שמפתחות את יכולת השימוש בשפה בכל הממדים: דיבור – תורת הנאום, העלאת הצגות ו-debate (גם באנגלית). קריאה – היכרות עם יצירות מופת ספרותיות ותכנים ברמה גבוהה. כתיבה – כתיבת מאמרי עמדה, סיפורים ועוד. מחקרים רבים מראים שלימודי שפות בגיל זה מפתחים את יכולת למידת שפות חדשות בגיל בוגר, ובעיקר מטפחים את יכולות החשיבה והיצירתיות.

בכל שנה, מא' ועד ו', ילמד הילד ויכיר לעומק תרבות חדשה דרך האמנות, המנהגים, ההיסטוריה, הספרות והשפה. חשוב לנו במיוחד ליצור אצל הילדים חיבור עמוק לתרבות והמורשת היהודית והישראלית. אנו מפעילים תכנית מיוחדת (בשיתוף תל"י - תגבור לימודי יהדות) כדי ליצור את החיבור הזה אצל הילדים, ואת הקשר בין ההיסטוריה של עמנו לקורות המשפחה הפרטית של הילד.


 

נווה עמרם – לנגינה ופיתוח חשיבה יזמית

שם המנהלת: רחל אוזן
טלפון:  08-6553270
מייל: Y-nave-dim-S@kishurim.k12.il
כתובת: רחוב מרחבים, דימונה

אם תגיעו לבית הספר שלנו בשעת אחר צהרים, תוכלו עדיין לראות עשרות ילדים ומורים לומדים ויוצרים יחד. תלמידי ביה"ס משתתפים במגוון קבוצות עניין שאת חלקם יזם ביה"ס ואת חלקם יזמו תלמידים וסחפו אחריהם מורים. ביה"ס הוא מקום תוסס וחי, חברת הילדים פעילה ויש קשר פורה והדדי בין כל הגילאים – ילדים בוגרים, ילדים צעירים ומורים.

את האווירה הזו תפגשו גם בשעות הלימודים. המורים שואפים ליצור שיעורים מהנים המעודדים שיח והידברות, שיעורים של אתגר וסקרנות. התלמידים חוקרים ולומדים בעזרת המחשבים הנמצאים בכתות והסמארטפונים. למידה אחרת, בהנאה, בפדגוגיה איכותית המובילה למצוינות לימודית וערכית. בביה"ס תפגשו צוות איכותי, אכפתי ומקצועי, המצליח להכיל את התלמידים ולגבש כיתות נעימות המבוססות על הידברות וקשר חיובי של הורים, מורים ותלמידים. אנו מאמינים כי חברת התלמידים צריכה להיות איכותית, טובה, מעניינת ומאתגרת .לכן אנו משקיעים רבות במפגשי הורים, תלמידים ומורים.

בחרנו לשלב בבית הספר שני תחומי ייחודיות, שלהערכתנו כל אחד מהם נותן לילד איכות משלימה. כל ילד ב"נווה עמרם" לומד לנגן באחד מכלי הנגינה של תזמורת בית הספר (גיטרה, צ'לו, כינור, חלילית, קלרינט, חצוצרה, טרומבון, תופי מצעד, דרבוקות, מנדולינה). הנגינה מחנכת לחריצות והתמדה, נותנת לילד חוויה של הצלחה ברכישת מיומנות, ויכולת להיכנס אל השפה המיוחדת והרגשית של המוזיקה, להעריך אותה וליהנות ממנה. בנוסף, בכל שנה הילדים ישתתפו, יובילו ויוציאו לפועל פרויקטים יזמיים. אנו משלבים את מיומנויות החשיבה היזמיות במקצועות הלימוד, מה שמוביל  למעורבות בקהילה, להנאה בלמידה ולפיתוח יכולות חשיבה גבוהות. על כן, ביה"ס מארח את קבוצת הלמידה השיתופית של "נאמני התקשוב" בדימונה – ילדים מכל בתי הספר המובילים את הטמעת השימוש במחשב בלמידה. ביה"ס מצטיין בתחום התיקשוב והלמידה הניידת.


 

אחווה – ביה"ס לתקשורת ויצירה

שם המנהלת: לודמילה פישילביץ'
טלפון:  08-6991750
מייל: kerenhouri1@walla.com
כתובת: רחוב בר לב 3, דימונה

בדימונה מסתתר לו בית ספר קטן, אינטימי, קהילתי וייחודי, המשרת את ילדי קהילת העבריים בעיר ובסביבה. מקום בו האווירה מיוחדת, משפחתית ואוהדת. לצד קידום הישגים, אנו מטמיעים בתלמידינו ערכים תוך שמירה על זהותם ומורשתם הייחודית.

הרעיון החינוכי המנחה אותנו, צוות בית הספר, הוא המכוונות לכל תלמיד. מכתה א' ועד ו' אנו נמצאים עם כל ילד, מלמדים בדרך המותאמת לו ופועלים כדי להביא לקידומו, הן בהישגיו הלימודיים והן בחיזוק ביטחונו העצמי ופיתוח זהותו האישית והייחודית. הדבר בא לידי ביטוי בשיעורים בהם התלמידים עובדים בקבוצות קטנות ובפגישות אישיות המוקדשות לתמיכה רגשית, חיזוק הקשר הבינאישי והצבת יעדים לשיפור באמצעות זימון התנסויות ומתן חוויית הצלחה המטפחות את תחושת המסוגלות והמוטיבציה האישית של כל תלמיד. המציאות המיוחדת בה מתקיים מפגש של תרבויות מלמדת את כולנו, תלמידים, הורים ומורים, את משמעותם של ערכי הפתיחות, הסובלנות, וכמובן – האחווה.

בית הספר משלב לימודים והתנסות עם מדיות ומיומנויות תקשורת שונות בתחומי דעת נבחרים. החל מכיתה א' כל תלמיד לומד שעה שבועית בתחום התקשורת לפי תכנית לימודים ספיראלית שנבנתה, בה הוא מתנסה בצילום ובקומיקס בדרך מאתגרת וחווייתית, ההופכת את הלמידה לפעילה ולמשמעותית. לאורך השנה מתקיימות פעילויות ייחודיות, הבאות לידי ביטוי הן בפרויקטים כיתתיים והן בימי שיא, שבהם מוצגים תוצרי התלמידים.  

בית ספר מקדם בריאות, אשר מקנה לתלמידיו כלים ומיומנויות המקדמות אורח חיים בריא בהלימה להווי ולערכי הקהילה בשיתוף ההורים. התכנית כוללת: הקמת קבוצת מנהיגות מכיתות ד' – ו', ציון יום בריאות בהובלת מומחים מהקהילה ואירוח תלמידים מבתי ספר ברחבי העיר לצורך חשיפה והתנסות בתזונה הטבעונית.

בית ספר מעודד ומטפח מצוינות תלמידים בתחומים השונים:

בתחום הלימודי – הדבר בא לידי ביטוי בתכנית מצוינות אנגלית כשפת אם לכיתות ד' – ו' ובתכניות נוספות העוסקות באמנות, במחול ובתקשורת.
בתחום החברתי – קיימות מספר תכניות, שמטרתן לפתח מעורבות חברתית פעילה: "האח הגדול"- חונכות תלמידים, מועצה ירוקה, מועצת תלמידים ועוד.
בתחום ההתנהגותי - תכנית "stars" לעיצוב התנהגות המבוססת על מתן חיזוקים חיוביים וכן תחרות שבועית ליצירת אקלים כיתתי מיטבי.